Niepopularne opinie o popularnych książkach TAG

Hej! Ostatnio zauważyłam, że ten tag stał się bardzo popularny więc... Postanowiłam go zrobić u siebie. Tak, sama się nominowałam.

1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz
Hmm... Chyba będzie to seria "Jutro". Przeczytałam pierwszą część i okazała się całkiem fajne, lecz przez drugą nie dałam rady przebrnąć.  Akcja stałą się nudna, mdłą i bez sensu. Nie polecam nikomu.

2. Popularna książka lub seria, której wszyscy nienawidzą, ale Ty kochasz.
Szczerze? Nie wiem. Chociaż pasowałaby seria "Ania z Zielonego Wzgórza". Jakieś 17 osób na dwadzieścia jej nienawidzi. 


3. Trójkąt miłosny, w którym główny bohater/bohaterka, według Ciebie, wybrała złą osobę LUB literacka para, której nie lubisz.
Tutaj idealnie pasuje związek Amberly i Clarcksona. Jak ona mogła go pokochać? Rozumiem, przemoc w rodzinie i te sprawy, ale on był wierną kopią swojej matki. A Amberly... Nijak do niego nie pasowała. 

4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.
Jest takich bardzo dużo. Powieści historyczne, biografie, reportaże, kryminały, horrory, steampunk, cyberpunk... I długo mogłabym wymieniać. Ale za niedługo zabiorę się za "Przeminęło z wiatrem" oraz "Złe dziewczyny nie umierają" i może przekonam się do niektórych gatunków.

5. Popularny bądź uwielbiany bohater, którego Ty nie lubisz.
NIENAWIDZĘ Mii z "Zostań, jeśli kochasz" i kontynuacji. Pusta, szara myszka. Irytuje niemiłosiernie i czasem zachowuje się jak rozkapryszona dziesięciolatka. Nie wiem, co Adam w niej widział.

6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonany.
Chyba nikt się nie zdziwi, kiedy napiszę, że nie jestem przekonana do Victorii Aveyard. Niby są pochlebne recenzje, lecz mimo wszystko wydaje mi się, że tematy ukazane w "Czerwonej Królowej" już były. Jest dwór królewski ("Rywalki") bądź dziewczyna z niższych warstw społecznych ("Igrzyska Śmierci"). Z tych co czytałam: Gayle Forman. Mam za sobą dwie książki i raczej jest słaba. Ale może dam jej jeszcze jedną szansę?

7. Popularny wątek/motyw, którego masz już dosyć.
Na razie powiem ogółem, bo w planach mam osobną notkę na ten temat. Zatem wkurzają mnie trójkąty miłosne. Ona jedna, ich dwóch, no błagam, ile razy można przerabiać ten sam temat? Chyba w realu (nie chodzi o sklep) ci dwaj faceci poszliby do kobiet, które będą kochały tylko ich.

8. Popularna seria, której nie chcesz przeczytać.
Dotyk Julii. Po prostu nie chcę. 

9. Mówi się, że „Książka jest zawsze lepsza od filmu", ale który film lub serial, podobał Ci się bardziej niż książka?
"Zostań jeśli kochasz"! Tak, w filmie bohaterowie nabrali kształtu, wetknięto w nich trochę życia... A książka to jakiś niewypał. 

To byłoby na tyle ;)

Nominuję:
Patkę z bloga W krainie Absurdu
Oxfordkę z bloga Literacka Fantazja
oraz wszystkich, którzy dotarli do końca ;) 

4 komentarze :

  1. Naprawdę ktoś nie lubi "Ani z Zielonego Wzgórza"? Przyznaję, że o tej pozycji nie słyszałam zbyt wielu słabych opinii. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak można jej nie lubić, lecz niestety moi znajomi jej nienawidzą ;/

      Usuń
  2. Ania jest super! Mia od Gale Forman jest... OKROPNA! Nawet nie chce patrzeć na to imię!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Post do tej nominacji ukaże się jutro o 9:08 :D dziękuję jeszcze raz za nominację i mam nadzieję, że moje odpowiedzi Ci się spodobają :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku! Dziękuję Ci za przybycie na Book Awaken. Pamiętaj, że nawet najkrótszy komentarz potrafi mnie usatysfakcjonować. :)

Blog nieaktywny © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka